Είσαι Ικανός να Έχεις Site;
Φτιάξε το τέλειο site, είπαν. Θα είναι εύκολο, είπαν. Και εδώ είσαι, μπροστά από την οθόνη σου, να αναρωτιέσαι: «Μπορώ εγώ να έχω ένα site; Είμαι έτοιμος γι’ αυτό;» Αν κάνεις αυτή την ερώτηση, μπράβο σου. Γιατί η αλήθεια είναι πως το να φτιάξεις ένα site – και ακόμα περισσότερο ένα eshop – δεν είναι αστεία υπόθεση. Δεν είναι απλώς το να αγοράσεις ένα domain και να πετάξεις μερικά προϊόντα μέσα. Είναι μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο, κόπο και κυρίως δέσμευση.
Αν θέλεις να είσαι πραγματικά ικανός να έχεις site, διάβασε παρακάτω. Θα σου πούμε όλα όσα χρειάζεται να ξέρεις – χωρίς γυαλιστερά λόγια, υπερβολές και υποσχέσεις που δεν θα κρατηθούν. Μόνο την αλήθεια. Και αν τα καταλάβεις όλα, τότε ναι: είσαι έτοιμος να μπεις στον μαγικό κόσμο του διαδικτύου.
1. Θες να έχεις site ή απλά σου το είπαν;
Η πρώτη ερώτηση που πρέπει να κάνεις στον εαυτό σου είναι: Θέλω πραγματικά να έχω site ή μου το είπαν άλλοι; Γιατί, φίλε μου, αν το κάνεις απλώς επειδή «πρέπει», τότε άστο καλύτερα. Ένα site δεν είναι διακοσμητικό. Είναι εργαλείο. Και, όπως κάθε εργαλείο, αν δεν ξέρεις πώς να το χρησιμοποιήσεις, μπορεί να σου κάνει περισσότερο κακό παρά καλό. Έχεις σκοπό, όραμα, και την υπομονή να δουλέψεις πάνω σε αυτό; Αν ναι, τότε συνέχισε να διαβάζεις.
2. Έχεις υπομονή για τη διαδικασία;
Το να φτιάξεις site είναι λίγο σαν να ανακαινίζεις το σπίτι σου. Στην αρχή, όλα φαίνονται εύκολα: «Α, θα κάνουμε αυτό, θα βάλουμε εκείνο, θα προσθέσουμε λίγο SEO εδώ, λίγο UX εκεί, και έτοιμο!» Αλλά η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Θα πρέπει να συνεργαστείς με σχεδιαστές, developers, marketers και να πάρεις αποφάσεις που θα καθορίσουν το μέλλον της επιχείρησής σου. Είσαι έτοιμος να περάσεις από αυτή τη διαδικασία; Αν βαριέσαι εύκολα ή ψάχνεις κάτι που γίνεται σε πέντε λεπτά, τότε ίσως αυτό δεν είναι για σένα. Αλλά αν είσαι έτοιμος να επενδύσεις χρόνο, τότε συνεχίζουμε.
3. Έχεις ρεαλιστικές προσδοκίες;
Θες το site σου να μοιάζει με το Amazon και να σου φέρει εκατομμύρια από τον πρώτο μήνα; Λυπάμαι, αλλά η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Ένα site – είτε είναι eshop είτε site προβολής – είναι επένδυση μακροπρόθεσμη. Δεν θα δεις τα αποτελέσματα μέσα σε μια νύχτα. Θα χρειαστεί χρόνος για να το προωθήσεις, να φέρεις επισκεψιμότητα και να το εξελίξεις. Αν όμως πιστεύεις στη δουλειά σου και είσαι έτοιμος να επενδύσεις σε αυτήν, τότε μπορείς να χτίσεις κάτι πραγματικά σπουδαίο.
4. Είσαι έτοιμος να δώσεις προτεραιότητα στην εμπειρία του χρήστη;
Η επιτυχία ενός site δεν έχει να κάνει μόνο με το πώς δείχνει, αλλά και με το πώς λειτουργεί. Έχεις μπει ποτέ σε site που σου έδωσε την εντύπωση ότι προσπαθεί να σε μπερδέψει; Κουμπιά που δεν δουλεύουν, σελίδες που φορτώνουν για ώρες και πληροφορίες που είναι κρυμμένες πιο καλά κι από θησαυρό; Αν το site σου είναι έτσι, τότε καλύτερα να μην το φτιάξεις καθόλου. Είσαι έτοιμος να επενδύσεις σε ένα site που θα είναι απλό, γρήγορο και εύχρηστο; Γιατί, αν δεν προσέξεις την εμπειρία του χρήστη, κανείς δεν θα μείνει για να δει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου.
5. Μπορείς να υποστηρίξεις το site σου μετά την κατασκευή;
Το να φτιάξεις site είναι σαν να αγοράζεις αυτοκίνητο: η κατασκευή του είναι μόνο η αρχή. Θα χρειαστεί συντήρηση, ενημερώσεις, προσθήκες, και – ναι – έξοδα. Είσαι έτοιμος να αναλάβεις αυτό το κόστος και τη δουλειά που απαιτείται για να κρατήσεις το site σου ζωντανό και επίκαιρο; Γιατί, αν το παρατήσεις, το site σου θα γίνει απλώς ένα online απολίθωμα που κανείς δεν επισκέπτεται.
6. Είσαι πρόθυμος να επενδύσεις σε διαφήμιση;
Το καλύτερο site στον κόσμο δεν θα σου φέρει πελάτες αν κανείς δεν ξέρει ότι υπάρχει. Η διαφήμιση είναι απαραίτητη – είτε μέσω Google Ads, είτε social media, είτε άλλων πλατφορμών. Είσαι έτοιμος να διαθέσεις χρήματα για να προσελκύσεις κοινό; Αν όχι, τότε το site σου θα είναι σαν ένα μαγαζί στη μέση της ερήμου. Όσο ωραίο κι αν είναι, κανείς δεν θα το δει.
7. Έχεις έναν στόχο;
Γιατί θέλεις site; Θες να πουλάς προϊόντα, να προβάλλεις τις υπηρεσίες σου, να μοιράζεσαι τις ιδέες σου; Ένας ξεκάθαρος στόχος είναι απαραίτητος για να πετύχεις. Χωρίς στόχο, το site σου θα είναι απλώς μια συλλογή από σελίδες που δεν οδηγούν πουθενά. Θέσε τον στόχο σου από την αρχή και βάλε τα θεμέλια για κάτι ουσιαστικό.
8. Είσαι έτοιμος να ακούσεις συμβουλές;
Συχνά, οι άνθρωποι που θέλουν να φτιάξουν site νομίζουν ότι ξέρουν τα πάντα. «Θέλω να είναι έτσι, θέλω να φαίνεται αλλιώς». Αλλά, φίλε μου, αν εμπιστευτείς έναν επαγγελματία, άφησέ τον να κάνει τη δουλειά του. Μάθε να ακούς και να δέχεσαι προτάσεις. Οι άνθρωποι που θα αναλάβουν το site σου ξέρουν πώς να το κάνουν σωστά – και αν δεν ξέρουν, τότε διάλεξες λάθος ομάδα.
9. Μπορείς να ξεπεράσεις τα λάθη σου;
Τα λάθη είναι αναπόφευκτα. Ίσως το site σου να μη λειτουργήσει τέλεια από την αρχή. Ίσως χρειαστεί να αλλάξεις στρατηγική ή να επανασχεδιάσεις κάποια πράγματα. Το ερώτημα είναι: έχεις τη δύναμη να μάθεις από αυτά και να προχωρήσεις; Γιατί η επιτυχία δεν έρχεται από την τελειότητα, αλλά από την προσαρμοστικότητα.
10. Θες πραγματικά να ξεχωρίσεις;
Αν το μόνο που θες είναι να έχεις ένα site απλώς για να λες ότι έχεις, τότε καλύτερα να μην μπεις στον κόπο. Αλλά αν θες να δημιουργήσεις κάτι που θα τραβάει την προσοχή, που θα αντιπροσωπεύει εσένα και την επιχείρησή σου, τότε ναι: είσαι ικανός. Γιατί το καλό site δεν είναι απλώς ένας online χώρος. Είναι η φωνή σου, η εικόνα σου και το εργαλείο σου για να φτάσεις εκεί που θέλεις.
Η ερώτηση δεν είναι αν μπορείς να έχεις site. Η ερώτηση είναι αν θες. Αν η απάντηση είναι «ναι», τότε ξεκίνα. Και θυμήσου: κάθε μεγάλο ταξίδι ξεκινάει με ένα μικρό βήμα – και μια καλή σύνδεση στο internet.
Δείτε σχετικό άρθρο: