Η κατάσταση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας εξακολουθεί να προκαλεί ανησυχία, καθώς σημαντικές ελλείψεις σε διδακτικό και εξειδικευμένο προσωπικό ενδέχεται να επηρεάσουν την ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς. Οι αιρετοί, όπως ο κ. Ηλίας Παπαχρήστου, μέλος του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας, εκφράζουν τις ανησυχίες τους για τα εναπομείναντα κενά και τις συνέπειες που αυτά μπορεί να έχουν στη λειτουργία των σχολείων.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, τα κενά σε διάφορες κατηγορίες διδασκόντων είναι πολλά και επείγοντα. Αναλυτικά, τα κενά στη γενική αγωγή αφορούν θέσεις εκπαιδευτικών σε μαθήματα όπως Γαλλικά (ΠΕ05), Αγγλικά (ΠΕ06), Καλλιτεχνικά (ΠΕ08), Φυσική Αγωγή (ΠΕ11), Νηπιαγωγοί (ΠΕ60), Δάσκαλοι (ΠΕ70), Μουσική (ΠΕ79.01) και Θέατρο (ΠΕ91.01). Οι ελλείψεις αυτές καλύπτουν τόσο τα σχολεία της γενικής εκπαίδευσης όσο και των ειδικών σχολικών μονάδων.
Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στα κενά στην παράλληλη στήριξη, καθώς αυτές οι θέσεις είναι κρίσιμες για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι ελλείψεις σε παράλληλη στήριξη καταγράφονται κυρίως σε δασκάλους (ΠΕ70) και νηπιαγωγούς (ΠΕ60), ενώ υπάρχουν και ανάγκες για νοηματική υποστήριξη.
Στα ειδικά σχολεία, οι ελλείψεις εκπαιδευτικών για τα τμήματα ένταξης είναι εξίσου έντονες. Οι εκπαιδευτικοί που απαιτούνται για την ειδική αγωγή (ΠΕ60.ΕΑΕ, ΠΕ70.ΕΑΕ) είναι ελάχιστοι, και αυτό δημιουργεί εμπόδια στη φροντίδα και εκπαίδευση μαθητών με ειδικές ανάγκες.
Από την πλευρά των εκπαιδευτικών Ειδικής Εκπαίδευσης και Προσωπικού (ΕΕΠ-ΕΒΠ), οι ελλείψεις αφορούν εξειδικευμένο προσωπικό όπως σχολικοί ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, φυσικοθεραπευτές και άλλοι ειδικοί, οι οποίοι είναι απαραίτητοι για την υποστήριξη μαθητών σε περιπτώσεις που απαιτούνται εξειδικευμένες παρεμβάσεις.
Η επόμενη φάση προσλήψεων αναπληρωτών αναμένεται να γίνει σύντομα, αλλά παραμένει ασαφές αν αυτές οι προσλήψεις θα επαρκούν για να καλύψουν όλες τις θέσεις που παραμένουν κενές. Τα σχολεία χρειάζονται άμεσα ενίσχυση προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή έναρξη της χρονιάς και η σωστή λειτουργία των τάξεων.
Παράλληλα, αναμένεται να ξεκινήσει και το πρόγραμμα Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ), το οποίο αφορά σχολικές μονάδες που αντιμετωπίζουν κοινωνικές και εκπαιδευτικές προκλήσεις. Ωστόσο, το πρόγραμμα δεν μπορεί να υλοποιηθεί αποτελεσματικά χωρίς την πλήρη στελέχωση των σχολικών μονάδων με το απαιτούμενο εκπαιδευτικό και εξειδικευμένο προσωπικό.
ΚΕΝΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΠΕ05: 1 ΑΠΩ και 1 ΑΜΩ
ΠΕ06: 3
ΠΕ06 (ΑΓΓΛΙΚΑ ΣΤΟ Ν/Γ): 1 ΑΜΩ
ΠΕ08: 3 ΑΠΩ
ΠΕ11: 4 ΑΠΩ
ΠΕ60: 14
ΠΕ70: 20-25
ΠΕ79.01: 1
ΠΕ91.01: 7
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ
ΠΕ60: 16
ΠΕ70: 68
ΠΕ70 ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ: 2
ΚΕΝΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΠΕ60.ΕΑΕ: 1
ΠΕ60.ΕΑΕ: 1 ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ
ΠΕ70.ΕΑΕ: 11 ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ
ΠΕ06.ΕΑΕ: 1
ΠΕ08.ΕΑΕ: 1
ΠΕ11.ΕΑΕ: 1 ΑΜΩ
ΠΕ79.01.ΕΑΕ: 1
ΠΕ86.ΕΑΕ: 1
ΠΕ91.01.ΕΑΕ: 1
ΚΕΝΑ ΕΕΠ- ΕΒΠ (ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ ΠΕΠ)
ΠΕ25: 4
ΚΕΝΑ ΕΕΠ-ΕΒΠ (ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ)
ΠΕ21: 1
ΠΕ23: 1
ΠΕ25: 1
ΠΕ28: 1
ΠΕ29: 2
ΠΕ30: 1