Ο οδικός άξονας που συνδέει τη Βόνιτσα με τη Λευκάδα παραμένει στο επίκεντρο των εξελίξεων, καθώς η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας προχώρησε πρόσφατα στην πληρωμή τιμολογίων ύψους 1.700.000 ευρώ προς τον ανάδοχο του έργου. Η συγκεκριμένη ενέργεια αποσκοπεί στην επιτάχυνση των εργασιών και στην εξασφάλιση της συνέχισης του έργου, το οποίο έχει ήδη αντιμετωπίσει στο παρελθόν αρκετές καθυστερήσεις και τεχνικά εμπόδια. Στη διάρκεια συνάντησης μεταξύ του βουλευτή Λευκάδας Θανάση Καββαδά και του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριου Φαρμάκη, συζητήθηκε η πορεία του έργου καθώς και η διαδικασία χρηματοδότησης μέσω του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης. Ο Περιφερειάρχης διευκρίνισε ότι οι πληρωμές γίνονται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες και κατόπιν ελέγχου των τιμολογίων, κάτι που απαιτεί χρόνο για να διασφαλιστεί η νομιμότητα και η διαφάνεια.
Κατά τη διάρκεια της ίδιας συνάντησης, ο κ. Καββαδάς επανέλαβε το αίτημά του να συμπεριληφθεί στο έργο και η ασφαλτόστρωση ενός επιπλέον τμήματος μήκους 250 μέτρων, από το Κάστρο έως την πλωτή γέφυρα της Λευκάδας. Όπως έγινε γνωστό, η σχετική Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων έχει ανταποκριθεί θετικά σε αυτό το αίτημα, γεγονός που αποτελεί ένδειξη προόδου και ενίσχυσης της οδικής σύνδεσης του νησιού με την ηπειρωτική χώρα.
Παρά τις παραπάνω εξελίξεις, το έργο έχει εγείρει ερωτήματα στην τοπική κοινωνία ως προς τη συνολική του χρησιμότητα και λειτουργικότητα. Πολλοί κάτοικοι και οδηγοί, εκφράζουν επιφυλάξεις σχετικά με τον σχεδιασμό του, σημειώνοντας ότι σε διάφορα σημεία δεν υπάρχει η δυνατότητα ασφαλούς προσπέρασης, ειδικά σε περιπτώσεις όπου κινούνται βαρέα οχήματα. Σε αρκετά τμήματα του άξονα έχουν κατασκευαστεί επιπλέον λωρίδες στα δύο ρεύματα, οι οποίες όμως δεν λειτουργούν πάντα ως λωρίδες έκτακτης ανάγκης, ούτε βοηθητικές για να προσπεράσεις ή να σταματήσεις το όχημά σου σε περίπτωση ανάγκης.
Ένα ακόμη στοιχείο που προκαλεί συζητήσεις είναι το σημείο κατάληξης του οδικού άξονα. Ο δρόμος θυμίζει “χωνί” και κατά τη θερινή και όχι μόνο, περίοδο, παρατηρούνται συχνά αυξημένες καθυστερήσεις στο τελικό τμήμα που οδηγεί προς την πλωτή γέφυρα της Λευκάδας. Το φαινόμενο αυτό επιβαρύνει σημαντικά όχι μόνο τους επισκέπτες, αλλά και τους εργαζόμενους που μετακινούνται καθημερινά από και προς το νησί, καθώς και κατοίκους από περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας που εξυπηρετούνται από δημόσιες υπηρεσίες που πλέον βρίσκονται στη Λευκάδα.
Σε αυτό το πλαίσιο, υπάρχουν τοπικές παρατηρήσεις που επισημαίνουν πως η λειτουργική αξία του άξονα ενδέχεται να μην ανταποκρίνεται στις αρχικές προσδοκίες. Αν και η κατασκευή του προοριζόταν να βελτιώσει τη σύνδεση και την προσβασιμότητα προς τη Λευκάδα, ορισμένες φωνές από την τοπική κοινωνία τονίζουν πως η πραγματικότητα αποτυπώνει μια πιο διαφορετική εικόνα. Παρά την πρόοδο που έχει συντελεστεί σε τεχνικό επίπεδο, δεν έχει αποφευχθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση, ειδικά στις ώρες αιχμής και στις περιόδους υψηλής επισκεψιμότητας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το έργο έχει γνωρίσει στο παρελθόν αρκετές διακοπές, οι οποίες συνοδεύτηκαν από αλλαγές στον ανάδοχο και επαναπροσδιορισμό των χρονοδιαγραμμάτων. Αν και τέτοια φαινόμενα δεν είναι σπάνια σε έργα τέτοιου μεγέθους και τεχνικής πολυπλοκότητας, συντελούν στη δημιουργία αισθήματος καθυστέρησης ή ακόμα και ταλαιπωρίας στους κατοίκους που ανέμεναν την ολοκλήρωση του έργου σε συντομότερο χρονικό ορίζοντα.
Ένα ακόμη σημείο που τίθεται προς συζήτηση αφορά, το χωριό του Αγίου Νικολάου. Όπως αναφέρεται από κατοίκους και ισχύει, το χωριό δεν διαθέτει προς το παρόν άμεση έξοδο ή σύνδεση προς Λευκάδα, αλλά μόνο από την πλευρά του κόμβου, γεγονός που δημιουργεί αίσθηση απομόνωσης και μειωμένης πρόσβασης. Επίσης έχουν αναφερθεί παράπονα από τους τοπικούς γεωργούς για την έλλειψη σχεδιασμού στην χάραξη του δρόμου, καθώς τους αναγκάζει να χρησιμοποιούν πιο μακρινές διαδρομές για να φτάσουν στα χωράφια τους.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η πληρωμή των 1,7 εκατ. ευρώ και η διαβεβαίωση ότι το έργο «προχωράει κανονικά» μπορεί να θεωρούνται απαραίτητα βήματα για τη συνέχιση των εργασιών, όμως δεν αρκούν για να καλύψουν τα διαχρονικά κενά σε λειτουργικότητα και ουσία. Οι κάτοικοι δεν αναμένουν πλέον εξαγγελίες, αλλά πραγματικές λύσεις που θα αντανακλώνται στην καθημερινότητά τους — όχι έργα που φαίνονται μόνο σε τεχνικές εκθέσεις.
Μετά από χρόνια καθυστερήσεων, αλλαγών, παρατάσεων και υπομονής, το ερώτημα που αιωρείται είναι απλό και σκληρό: τελικά, αυτός ο δρόμος, τι άλλαξε στην πράξη;
Αξίζει να σημειωθεί πως ο βουλευτής Θανάσης Καββαδάς διατηρεί σταθερή και ενεργή παρουσία στα ζητήματα του νομού του, με συνεχή παρέμβαση σε έργα και θέματα της περιοχής — μια στάση που, αν μη τι άλλο, θα ήταν χρήσιμο να ακολουθούν περισσότεροι εκπρόσωποι της περιφέρειας.







